Robbie Williams: Reality killed the video star.

OK, det er et stykke tid siden albummet udkom, men nu er jeg jo heller ikke anmelder, så det er jo ligemeget hvor længe jeg er om at komme igennem til at høre de fede ting fra 2009.

Jeg må indrømme at jeg havde større forventninger til Robbie efter hans (lange?) pause, men dette album må jeg dog betegne som middelmådigt – som absolut højeste karaktér.

Dog byder albummet på 3 (ja, kun tre) perler af format, men end ikke det skal man kimse ad.
(Hvem husker ikke Michael Jackson’s “Dangerous”, som blev udskældt, anmeldt, og udråbt som en sand katastrofe, fadæse og katastrofalt ringe… og så smed man lige 10 singler ud fra albummet, som kun indeholdt 14 sange, og alle blev hits…)
sååååh…

“You Know Me” – en 50’er-agtigt “Shoo-Wab”-tune, kan faktisk godt blive til noget, hvis man bestemmer sig for at det skal være en single.. med den korrekte Art Noir video, kan den godt drive det til noget.

“Difficult for Weirdos” – er min absolutte favorit på albummet. Her viser Robbie at han stadig har format, at han stadig har styr på dance-genren og hvad der skal til for at kaste et godt dance-track sammen… Se/hør det nederst i denne post.

“Last Days of Disco” – er ikke en typisk Robbie-ting… faktisk lyder det som om sangen er havnet på et helt forkert album, og burde være skrevet, produceret og fremført af Vince Clark (fra Erasure) og med vocal af Alison Moyet (makker med selvsamme Vince i synth-pop-duoen Yaz(oo) i 80’erne).
Men Robbie klarer tracket over al forventning med sin fede stemme som kan gå fra det laveste til det højeste uden at blive enerverende. Læg specielt mærke til det uovertrufne b-stykke i sangen – det kan give gåsehud!!!

Et godt emne under ethvert juletræ i 2009.

Robbie Williams: Reality killed the video star.