iPhone-support på 2. (3.) dagen…

Kl. 08.43 havde jeg den første nybagte iPhone-ejer i røret, og så kørte det ellers på bedste beskub indtil klokken 12.00.

I min “pause” fra kl. 12.00-16.00, fik jeg lige lavet en smule om på hjemmesiden hvor der ligger vejledninger mv. for ligesom at få sorteret lidt i opkaldene, da det væltede ind med generelle forespørgsler fra morgenstunden, og da jeg åbnede for supporten igen kl. 16.00-19.00, havde jeg kun de brugere igennem, som reelt havde problemer… de andre havde jeg gennem re-designet af siden fået ledt over på Apple’s egen supportsider, hvor de kunne finde svar på de generelle spørgsmål… Dette lettede ikke blot arbejdsgangen, men gjorde også at jeg fik mere TID til dem der reelt havde problemer med aktivering mv.

Jeg er jo alene om denne support, hvilket betyder at der kun er 1 linie, hvilket sikker har frustreret mange.

Jeg vil ikke påstå at brugerne havde deciderede problemer idag heller, de var nok nærmere nervøse over at de havde gjort noget forkert, i og med at deres iPhone ikke opførte sig helt som de havde forventet.

Jeg må sige, at jeg de sidste 2-3 dage er blevet godt og grundigt udlært i, hvordan ikke-mac-fikserede mennesker ser på deres iPhone. Problemet er jo ikke at de er dumme – nej, det er ganske normale mennesker, som blot ikke har den samme fascination og tilgang til produktet som jeg personligt har.
Det er mennesker som bare gerne “ville kunne”, og så er enormt glad for deres nye iPhone, men som bare er lidt overvældet over hvad den kan, og flere er sågar blevet skræmt, og bange for at det finder de aldrig ud af det her…

Min fornemmeste opgave har således været IKKE at afbryde kunden fra telefonen, før jeg var 100% sikker på, at de nu var dysset med på jorden, og deres selvtillid iht. deres iPhone var boosted 10.000%

Der har ingenlunde været “dumme spørgsmål” (for enhver idiot ved at der kun findes dumme svar!), men det har været spørgsmål omkring ting, som mange af de PC-brugere der har ringet, bare ikke har været vant til har været lette for dem at udføre… Mac-brugerne har tilgået sagen med en helt anden holdning, for de kommer fra iTunes-universet, kender afspilleren, programet, hvad du kan, hvad du ikke kan osv., men PC-brugerne kommer fra WindowsMediaPlayer som absolut intet har at byde på i iPhone-henseender… Nu skal disse mennesker pludseligt til at tænke helt anderledes – nuvel, det er sundt – men det kan godt virke en tand overvældende i første omgang, hvis man gerne “ville kunne” det hele fra starten.

Jeg har blot én (1) bøn til alle jer nybagte iPhone–ejere derude:
Fortvivl aldrig, der er altid hjælp at hente, og har I børn i teenage-årene, finder I ingen bedre support.
Nyd Jeres nye legetøj og bliv fortrolig med det lige så stille hen ad vejen… det skal nok komme, og I bliver RIGTIGT glade for den!!!

iPhone-support på 2. (3.) dagen…