Sidste dag på supporten…

Så er det blevet tid til at lade op til den sidste dag på support-opgaven.
Onsdag 30. dec. 2009
klokken præcist 18.00.dut lukker og slukker vi telefonen.

Det har været sjovt som bare pokker, og folk har da også anklaget mig for at være skingrende vanvittig at påtage mig en supportopgave af 500 medarbejdere ene mand.
Kun på ét tidspunkt opstod der en smule *panik* i mit indre, da Hr. SIM-lås udsendte mails til 500 medarbejdere om, at deres telefon fejlagtigt var sim-låst. Det han SKULLE undersøge var, om nogen havde fået en telefon der fejlagtigt var operatør-låst… Mindre detalje?

Kan nogle herinde forestille sig panikken komme snigende blandt 500 ansatte, hvoraf største delen har Erhvervsabonnement, hvor iPhone’en popper op og siger: SIM-lock? SIM-lås er standard på Erhvervsabonnementerne.

Der gik ikke ret mange minutter før der var en h…… masse mennesker i kø på telefonen, og det væltede pludseligt ind med mails med IMEI-numre, som de ydermere var blevet bedt om at oplyse så vi kunne fjerne deres 4 cifrede personlige kode… de kunne lige så godt have bedt mig om at trykke på knappen for “reset” af deres Visa/Dankort PIN kode…

Nuvel… med positiv tilgang og en fast tro på at intet kunne styrte min grundlæggende indsigt i Apple’s produkter, bar mig igennem, og ingen har, så vidt vides, forladt support-linjen uden at være oppe at køre med deres nye iPhone.

Jeg lavede statistik på det hele i nat, og det fordelte sig som følger:

267 indgående opkald på support

  • 26 vedr. aktivering
  • 4 vedr. jailbreak
  • 63 vedr. nyt SIM-kort
  • 5 vedr. abonnement
  • 22 vedr. de er kommet til at nulstille telefonen
  • 23 vedr. generelt brug
  • 62 vedr. SIM-lås
  • 3 vedr. defekter
  • 7 vedr. SIM-kort isætning
  • 31 vedr. WiFi-opsætning
  • 9 vedr. flytning af abonnement fra anden udbyder
  • 11 vedr. mistet netværk til mobilnet
  • 1 bare for at brokke sig…. og smække røret på igen!

137 udgående opkald

  • pga. mail vedr. SIM-lås

374 mails besvaret

  • ingen detaljeret statistik, men generelt pga. mailen vedr. SIM-lås

Så… som I kan se, har jeg ikke kedet mig.

Jeg lavede også statistik på tiden, og der er i snit brugt 10 min. pr. opkald, (eks. Telenor har et max. for medarbejderne på 7 min.) så jeg synes faktisk selv at det er OK klaret, taget i betragtning at her har “Kundeservice”, “1st line support” og “2nd line support” været samlet i én enhed, og ingen er således blevet sendt videre eller omstillet.

– så… nu beder vi fadervor og håber den sidste dag bliver lige så vellykket som de foregående 12 dage…

Sidste dag på supporten…

2 thoughts on “Sidste dag på supporten…

  1. Peter siger:

    Hej Claus. Jeg er en af dem der har været igennem og vil gerne takke dig for dit store arbejde. Jeg er sikker på at du har været en stor hjælp for alle suppertsøgende.
    Mvh. og godt nytår
    Peter

    1. Hej Peter…

      Velbekomme… Nu har jeg også lavet ny “mini-support-portal” til Jer på den gamle adresse, så nu er I flyvende der også…
      Har også lige sagt pænt farvel derinde.

      … og godt nytår!

      Claus

Der er lukket for kommentarer.