Dagen da vi endeligt blev MS-free…

Jeg har i lang tid villet af med det forfærdelige og tunge Microsoft Office 2008 for Mac, men efter jeg oplevede OpenOffice være lige så sløvt på min Mac, tog jeg springet til GoogleDocs efter talrige opfordringer…
Spørgsmålet er nu, om jeg skal lade Microsoft-brugerne i stikken mht. support, og så sige at det er “strictly Apple”. Jeg overvejer at skille mig af med BootCamp partitionen, og Windows-brugere er jo (en slags) mennesker der i høj grad alligevel ikke står til at redde…


Hvornår var det nu jeg brugte Windows sidst??? Nåh jo, det står her: 17 dec. – næsten en måned siden… og før den dato? Jo, det står her skam også: 6. august…

Hmmm… så meget har man vist heller ikke brug for det bras… så bare UD med det, så føles livet også lettere.

Til dem der ikke kender GoogleDocs, er her en lille beskrivelse:

GoogleDocs er et webbaseret redigeringsprogram udviklet af søgemaskinegiganten Google.
GoogleDocs kan bruges til håndtering af dokumenter, regneark og præsentationer og kan ses som et online alternativ til Microsofts Office-pakke.
GoogleDocs er et eksempel på kollaborativt software, idet det tillader brugere at arbejde sammen om dokumenter, regneark og præsentationer. Det er gratis at benytte GoogleDocs. Det eneste, det kræver, er, at man har en Google-konto, hvilket heller ikke koster noget. GoogleDocs’ to grundlæggende styrker er:
  • Det er muligt at arbejde på dokumenter i samarbejde med andre, uafhængigt af tid og sted. Flere forskellige parter kan således arbejde på samme dokument på samme tid.
  • Ens dokumenter ligger på Googles servere og er således tilgængelige, ligegyldigt hvor man befinder sig, så længe man har en computer og en internetforbindelse

Kilde til beskrivelse: InCube

Dagen da vi endeligt blev MS-free…