Danskere og deres holdninger…

Hvad er det med danskere der bare gør at de partout skal være utilfredse?

Hvis de beder om en slikkepind, og de får en gul slikkepind, så ville de have haft en rød. Når de så får en rød, så ville de have haft en med ananas-smag?

  • Hvad er det der gør, at danskere tror de skal have en mening om alt?
  • At de mener at de altid skal være Rasmus Modsat?
  • At de skal pådutte andre deres mening?
  • At de altid skal have tingene som de vil (og helst uden at betale for dem)?

Når en dansker går på restaurant og betaler kr. 99,- for all-you-can-eat, læser vinkortet fra højre side (så han starter med prisen), og beder om brød 300 gange før maden overhovedet er kommet på bordet, er det så fordi han har ret til det? Nej, det er ganske enkelt fordi han er smålig, dårligt opdraget eller fandens forkælet.

Når en dansker køber et produkt som måske er sat ned fra 5.000,- til 2.500,- så er det stensikkert, at det er prisen på 5.000,- han nævner, når han skal klage – ikke hvis, men når – for han skal nok finde et eller andet…
“Det kan ikke være rigtigt at et produkt til 5.000,- har sådan en fejl!”

Hør her, lille ven… Nu har du kun givet 2.500,- for produktet, så loven burde være indrettet således, at du kun har 50% ret til at klage. DERUDOVER, så hjælper det ikke at møde op hos El-Giganten, Harald Nyborg, T-Hansen, Biltema eller hvor du nu har købt dit produkt, og stå og skrige en sagesløs ekspedient op i hovedet, indtil du er gasblå i dit eget, over en produktionsfejl, vel? Det er ligesom ikke hans fejl, vel?

Ligeledes hjælper det heller ikke, at du ringer og hagler en uskyldig kundeservicemedarbejder ned, fordi dit internet nu IGEN ikke virker… der er som regel kun 3 grunde til det ikke virker:

  1. du kan betale din regning…
  2. du kan prøve at tænde din router…
  3. du kan købe en mac!

Mht. pkt. 3: så lad hellere være… hvis du ikke kan styre en pc med Windows på, så indlad dig ikke på sofistikeret hard- og software – det kan kun gå galt for dig. Faktisk burde du ikke engang have kørekort til en skoletaske…

Én ting er ihverttilfælde HELT sikkert: Det er ikke kundeservice- eller supportmedarbejderen i den modsatte ende der er skyld i dit problem!!!
Og når du så i 5 minutter har brokket dig over, at du har ventet 40 min. i kø, så tænk på alle dem der skal stå i kø mens du ikke laver andet end at brokke dig over ventetiden….

Jeg arbejdede engang på Oslo-båden, og det var nærmest direkte pinligt at være dansker ombord.
Ikke nok med at danskere er ekstremt dårlige til at give drikkepenge. De tror også, at når de vælger det absolut billigste der findes på menuen, drikker ekstrem dårlig vin som vi andre næsten ike ville byde vore gæster i gløgg , at så ejer de hele restauranten og har den vildeste ret til at beklage sig.
Der er simpelthen ikke den ting der ikke er galt, og sørme om de så ikke også mener, at de skal slippe for at betale for den mad (som de HAR spist) som var ekstremt dårlig tilberedt, og de mener også at vinen, som de selv valgte til 178,-, var ekstremt dårlig.
Næh… kig lidt højere mod nord, mod vort norske broderskab… der forstår man at feste og bruge penge.

Norddmænd er simpelthen de bedste gæster man kan forestille sig… jo fuldere de bliver – jo mere venlige bliver de. Sådan er det ikke med danskere… jo fuldere DE bliver – jo mere modbydelige og ubehøvlede bliver de.

Hvis nordmænd dukker op i en restaurant, og der næsten ikke er flere pladser tilbage, så er de lykkelige bare de får et bord og noget at spise – og ja, du belønnes sgu’ i overflod for at finde et bord til dem – om så det er restaurantens dårligste.

Danskere… you can’t even begin to imagine… De dukker op kl. 17.55, selvom der har været åbent for bordbestilling siden kl. 15.30, og så starter de med at brokke sig over at alle de bedste borde er taget, og at det og det og det er for dårligt.

Hvad med – Hr. Jensen – at du spændte snublekysen, åd din tudekiks, og lukkede kebab-klappen og var tilfreds med hvad den stakkels placeur kunne finde til dig med så kort frist, når du nu a b s o l u t skal spise kl. 18.00 fordi din kone har bestemt det, og dine to skrigende øgler af en flok uopdragne termoterrorister ikke kan holde sig vågne længere end til kl. 19.30?

Du får hvad du betaler for, og du får den behandling retur som du giver til andre…

Disse 2 burde være de 2 første i de 10 bud…

Og kom så i kor:

Vi forsager Bill Gates og alle hans gerninger og alt hans væsen.
Vi tror på Steve Jobs, det hellige og fejlfrie OS X og Apple computerens skaber
Vi tror på iPhonen, Steve’s enbårne produkt, vor håndholdte, som er undfanget ved hans genialitet.
Født i Cupertino, pint under talrige jailbreaks, opdateringer, nulstllinger og gendannelser, opfaren til udødeligheden,
I 3. generation liggende i Steve Jobs’ den Almægtiges højre hånd, hvorfra den skal komme at dømme Zune-Phones og Balckberry Bolds.
Vi tror på TimeCapsule, den sikre og trådløse backup, den hellige Airport, trådløs streaming af lyd og billede, Windows brugernes forladelse, Tablet’ens opstandelse og den evige lykke.

Og til sidst de to gudommelige sætninger:

– once you go Mac, you never go back!
– I own a Mac, therefor I’m better than you!

Reklamer
Danskere og deres holdninger…