Igen går facebook over stregen…

Endnu en gang er det lykkedes facebook at træde over den grænse der normalt må anses for både privatlivets fred, almindelig pli og brugervenlighed.

Med “Connections” bliver en stor del af de indstillinger du tidligere har valgt at holde for dig selv, eller kun dele med venner nu offentliggjort for alle på internettet og delen af private informationer kan nu snart ligge på et meget lille sted.

Connections vil nu ikke kun dele dine private oplysninger med alle dem du IKKE havde i sinde at dele dem med, men også tilmelde dig grupper indenfor de interesser du har listet på din profil.

Eksempelvis havde jeg personligt skrevet filmen “Top Gun” mellem mine favoritfilm, og pludseligt var jeg tilmeldt grupper indenfor alt mellem himmel og jord vedrørrende fly, Tom Cruise, Val Kilmer, Tom Skerritt og andet der kunne have den mindste relation til “Top Gun”.

Nedenfor finder du to artikler omhandlende ovenstående (for dem der ikke er 100% optimale ting engelsk, har jeg sat et oversat link ind) og så vil jeg ENDNU en gang overveje min tilstedeværelse på facebook for fremtiden.

6 ting du bør vide om “Connections”

Er facebook endeligt gået for vidt?

Igen går facebook over stregen…