Få Front Row tilbage i Lion

Det var en stor skuffelse at opdage at Front Row var blevet helt udeladt i sidste- og udgivne – udgave af Lion.

Siden jeg fik min Mac Mini, og hookede den op til mit TV, har jeg (sammen med Perian og VLC) brugt Front Row som mediecenter-løsning, da jeg ikke rigtigt kunne se nødvendigheden af en AppleTV før vi her i DK får mulighed for download og køb af film og TV serier… når dette kommer i DK skal jeg også nok købe en, bare rolig, men indtil da, har Front Row været den fede (men pænt skrabede) mulighed.

Heldigvis ER der en måde at få Front Row retur i Lion.

Det viser sig nemlig, at kun nogle få “core filer” er nødvendige for at få Front Row til at fungere i Lion, og disse var:

/System/Library/CoreServices/Front Row.app
/System/Library/PrivateFrameworks/BackRow.framework
/System/Library/PrivateFrameworks/iPhotoAccess.framework
/System/Library/LaunchAgents/com.apple.RemoteUI.plist
/Applications/Front Row.app
FrontRowEnabler er en pakkeløsning med disse filer – download og installér, og du har Front Row retur i din Lion.
credits går til Ralph Perdomo
Få Front Row tilbage i Lion