Ugens tilbud…

Da jeg tit får henvendelser omkring hvor man finder gode og billige Mac’s, vil jeg nu begynde at poste nogle af de brugte produkter som jeg finder rundt omkring, og som JEG mener er brugte produkter til en god pris – alt efter segment naturligvis…
Hvis DU har et produkt til salg et sted, og du mener “the price is right”, så mail gerne link til din annonce. Jeg kan ikke garantere at jeg bringer linket, hvis jeg ikke lige finder tilbudet interessant selv.

Set på dba.dk – Mac book pro 15″, 2.4 Ghz, 2Gb RAM: kr. 3.600,-

Efter min mening MacBook Pro’en over dem alle!!!
Grunden? Fordi jeg absolut NÆGTER at købe en MacBook Pro med sorte taster! Det ligner noget ASUS leverede allerede i 2004. En MacBook Pro, har blanke taster – og sådan er det bare!

Uanset om denne maskine er 4-5 år på bagen, kører den både OS-X Snow Leopard OG Windows7 som en drøm.
Den er god til eks. studerende som gerne vil have en Mac, men som måske er “på budget”, og ikke lige har råd til at investere i en ny Mac + 15″ jo klart er at foretrække fremfor 13,3″eren som mange vælger pga. prisen.
Personligt har jeg aldrig været nervøs for at købe brugte Apple produkter, da folk der har Apple produkter som udgangspunkt som regel passer pænt på deres ting, og mange har – lige som jeg selv – originalindpakningen, som man får med… så HELT klart en produkt til en billig peng’ for eventuelle “switchere”, folk som har brug for en ekstra Mac, eller til brug for ens teenager, som man gerne vil slippe løs p nettet uden at skulle urolige sig for virus og mallware. 

Har selv en af disse fra 2006 (se nedenfor), som jeg bruger dagligt på både OS-X og Windows7. Opstarten af Windows7 sker på 52 sekunder… prøv lige det på en 6 år gammel PC… 😉

Frandsen's MacBook Pro1,1 anno 2006

Set på dba.dk – iPad 32GB 3G+Wifi – kr.2.700,-

Sælgers beskrivelse: 

Den har altid været beskyttet i etui og er super flot og velholdt. Etuiet er af mærket Macally hvilket medfølger. Bemærk at modellen er med 3G. Jeg er bortrejst fra den 27. januar til den 3. februar. Afhentning i Skive/Viborg er at foretrække, men kan godt sende den ved forudbetaling. Undlad venligst useriøse bud – på forhånd tak.

Igen et tilbud jeg mener der er værd at nævne, da dette både er en 32GB iPad OG en ipad med 3G, hvilket efter min mening dækker de flestes behov. Prisen er lige i øjet, man har plads nok på den til at man kan smide de fleste Disneyfilm på den og have ro på bagsædet af bilen samt far og mor ikke er afhængig af hive den bærbare med på camping eller i sommerhuset.

Jeg mener også stadig at iPad1 er valget man skal tage, hvis man har mindre børn som skal bruge den, da den altså bare ER mere hårdfør – og selv teenagere vil have fornøjelse af den, da de jo behandler deres ting som… (censureret).
Så hvis din teenager kan “nøjes” med en iPad1, med risiko for at blive mobbet i skolen af snothvalpe hvis forældre er mere eller mindre velbjerget, så er dette valget for dig – og resten af familien, efter MIN bedste overbevisning.

MEST FOR OS APPLE-GEEKS:
Set på gulgratis.dk – iMac 3 / 600MHz – bud modtages for kr. 550,- (og der følger endda en Epson printer med)

Ikonet over dem alle, men nok mest for samlere, eller os som er lidt hacker-liderlige, da man jo stadig kan få en masse ud af en maskine som denne, hvis man blot tænker sig lidt om.

Det var alt for denne gang, men du er altid, lige som mange andre, velkommen til at skrive en kommentar elle snede mig en mail, hvis du er i tvivl om “the price is right” på et brugt Apple produkt du har set eller er blevet tilbudt et sted.
De sidste 3 mdr. har jeg været behjælpelig med køb og salg af 3* iPhone4, 1* iPhone3Gs, 1* iMac årg. 2005, 4* ipads (3* ipad1 + 1* iPad2) samt 5* MacBook Pro 15″ og 1* MacBook Pro 17″ , så skriv endeligt hvis du er i tvivl eller bare har generelle spørgsmål vedr. et produkt.

Ugens tilbud…